Spring til indhold
Hvad dækker funktionerne ‘Send data’ og ‘Sagsstyring’ i app’en over?

‘Send data’ bruges til at sende data til modulet ‘Se biler’, hvor virksomheden løbende kan følge alle medarbejderes kørsel på et kort.
‘Sagsstyring’ giver dig mulighed for at tilknytte et sagsnummer, en bemærkning eller f.eks. bilens kilometerstand til den rute, du skal i gang med at logge.

Kan jeg importere adresser fra mit kundekartotek?

Ja, såfremt virksomheden har modulet ‘Adressekartotek’. Du kan hente en skabelon til import af adresser på siden med downloads her. I adressekartoteket kan du desuden tilknytte kundens navn til vedkommendes adresse, så firmanavnet fremgår af kørselsregnskabet, når en medarbejder har været hos kunden.

Kan Carlogs app håndtere 60-dagesreglen?

Ja. Hjemmeadressen i brugerprofilen anvendes til at indregne 60-dagesreglen i kørselsregnskabet. NB: Det er brugerens ansvar, at hjemadressen i brugerprofilen er korrekt.

Hvilke informationer skal udfylde, når jeg opretter et prøveabonnement?

Når du opretter et prøveabonnement, er det meget vigtigt, at du indtaster dit fulde navn og din privatadresse for at opfylde SKATs krav til en kørebog. Når du logger ind på din brugerprofil, kan du efterfølgende indtaste firmaoplysninger og oplysninger om din bil.

Jeg har opdaget, at der er fejl i de indtastede kørte kilometer før Carlog

I din brugerprofil har du angivet, hvor mange kilometer du har kørt, før du starter på at bruge Carlog til at føre en kørebog. Det er IKKE muligt at rette dette kilometertal efterfølgende. Der skal oprettes en ny brugerprofil, hvilket betyder, at alle tidligere ruter vil gå tabt.

Kan jeg tilføje bemærkning eller sagsnummer til hver enkelt rute?

Ja. Ønsker du at tilføje forskellige bemærkninger/formål til dine ruter, skal du vælge at bruge ‘sagsstyring’. Sagsstyring kan aktiveres under indstillinger/info i appen. Tryk på det lille ‘i’ i øverste højre hjørne af appen for at komme hertil

Jeg har et årsabonnement og vil gerne fortsætte – hvad sker der med mine data?

Har du været bruger af et årsabonnement og vil forsætte på samme profil, skal du huske at forny dit abonnement inden udløb. Alle data på et årsabonnement bliver slettet 90 dage efter udløb.

Jeg har haft et prøveabonnement og vil gerne fortsætte med et købt abonnement – hvad sker der med mine data?

Har du været bruger af et prøveabonnement og vil forsætte på samme profil, skal du huske at forny dit abonnement inden udløb. Alle data på et prøveabonnement bliver slettet 24 timer efter udløb, hvis ikke abonnementet fornyes.

Hvor kan jeg se mine kørte ruter i appen?

Hvis du trykker på liste-ikonet oppe i venstre hjørne, får du en oversigt over dine ruter. Her kan du også vælge, hvor langt tilbage du vil se i historikken. Hvis du trykker på en af ruterne, vises den på et kort.

Applikationen viser ikke distance og hastighed under logning

Hvis telefonen mangler datadækning, når du kører og logger en rute, viser applikationen ikke noget kort, men ruten bliver logget og sendt til din brugerprofil, når der igen kommer datadækning.

Der er fejl i en logget rute – hvad kan det skyldes?

Der kan opstå fejl på en logget rute, fx hvis du kører i et p-hus/kælder, hvor satellitdækningen kan forsvinde. Det er sjældent, at satellitdækningen forsvinder i byer og på åbne landeveje. Skulle det ske, så kan fejlen let rettes: Log ind på din brugerprofil på www.carlog.dk og find den rute, du vil rette. Vælg ‘blyanten’ i højre side af skærmen og klik på ‘genberegn’.

Jeg har glemt at logge en rute – hvad gør jeg?

Har du glemt at logge en rute på din telefon, kan du logge på din brugerprofil på www.carlog.dk og tilføje en rute manuelt. Gå til ‘Se ruter’ og klik på ‘Tilføj rute’.

Skal jeg starte og stoppe app’en efter hver kørt tur?

Ja! For at SKAT skal kunne godkende din kørebog, SKAL du starte/grøn og stoppe/rød hver gang, du kører en ny tur. SKAT’s regler godkender IKKE, at man starter logning om morgenen og stopper igen til aften.

Kan jeg logge ruter på steder med dårlig mobildækning?

Ja. Hvis du mister dataforbindelsen under kørsel, gemmes logget GPS-data på telefonen, indtil du igen har dataforbindelse. Herefter uploades de automatisk til din brugerprofil på onlineportalen.

Jeg har fået ny telefon – kan jeg stadig bruge Carlogs app?

Ja, det kan man godt. Det kræver, at data-roaming er tilsluttet. (Husk det kan blive bekosteligt). Du kan alternativt vælge at køre uden data-roaming. Så skal du bare sørge for at afslutte din dag evt. på hotellets WIFI.
Er du i tvivl om logning i udlandet, er du meget velkommen til at ringe til os.

Jeg har problemer med at logge på inde i applikationen efter ændring af password

Sluk og genstart telefonen. Hvis dette ikke hjælper, skal du slette appen og genstarte telefonen. Installér derefter appen på ny og indtast bruger-ID og password.

Glemt password – hvad gør jeg

Har du glemt dit password, kan du rekvirere et nyt på login-siden eller her: http://mobi.carlog.dk/auth/forget/

Tilbage
0
0
Din kurv
Din kurv er tomRetur til webshoppen
Beregn forsendelse
Du kan måske også lide disse produkter
Du kan måske også lide disse produkter