‘Send data’ bruges til at sende data til modulet ‘Se biler’, hvor virksomheden løbende kan følge alle medarbejderes kørsel på et kort.
‘Sagsstyring’ giver dig mulighed for at tilknytte et sagsnummer, en bemærkning eller f.eks. bilens kilometerstand til den rute, du skal i gang med at logge.
Ja, såfremt virksomheden har modulet ‘Adressekartotek’. Du kan hente en skabelon til import af adresser på siden med downloads her. I adressekartoteket kan du desuden tilknytte kundens navn til vedkommendes adresse, så firmanavnet fremgår af kørselsregnskabet, når en medarbejder har været hos kunden.
Ja. Hjemmeadressen i brugerprofilen anvendes til at indregne 60-dagesreglen i kørselsregnskabet. NB: Det er brugerens ansvar, at hjemadressen i brugerprofilen er korrekt.
Når du opretter et prøveabonnement, er det meget vigtigt, at du indtaster dit fulde navn og din privatadresse for at opfylde SKATs krav til en kørebog. Når du logger ind på din brugerprofil, kan du efterfølgende indtaste firmaoplysninger og oplysninger om din bil.
I din brugerprofil har du angivet, hvor mange kilometer du har kørt, før du starter på at bruge Carlog til at føre en kørebog. Det er IKKE muligt at rette dette kilometertal efterfølgende. Der skal oprettes en ny brugerprofil, hvilket betyder, at alle tidligere ruter vil gå tabt.
Ja. Ønsker du at tilføje forskellige bemærkninger/formål til dine ruter, skal du vælge at bruge ‘sagsstyring’. Sagsstyring kan aktiveres under indstillinger/info i appen. Tryk på det lille ‘i’ i øverste højre hjørne af appen for at komme hertil
Har du været bruger af et årsabonnement og vil forsætte på samme profil, skal du huske at forny dit abonnement inden udløb. Alle data på et årsabonnement bliver slettet 90 dage efter udløb.
Har du været bruger af et prøveabonnement og vil forsætte på samme profil, skal du huske at forny dit abonnement inden udløb. Alle data på et prøveabonnement bliver slettet 24 timer efter udløb, hvis ikke abonnementet fornyes.
Hvis du trykker på liste-ikonet oppe i venstre hjørne, får du en oversigt over dine ruter. Her kan du også vælge, hvor langt tilbage du vil se i historikken. Hvis du trykker på en af ruterne, vises den på et kort.
Hvis telefonen mangler datadækning, når du kører og logger en rute, viser applikationen ikke noget kort, men ruten bliver logget og sendt til din brugerprofil, når der igen kommer datadækning.
Der kan opstå fejl på en logget rute, fx hvis du kører i et p-hus/kælder, hvor satellitdækningen kan forsvinde. Det er sjældent, at satellitdækningen forsvinder i byer og på åbne landeveje. Skulle det ske, så kan fejlen let rettes: Log ind på din brugerprofil på www.carlog.dk og find den rute, du vil rette. Vælg ‘blyanten’ i højre side af skærmen og klik på ‘genberegn’.
Har du glemt at logge en rute på din telefon, kan du logge på din brugerprofil på www.carlog.dk og tilføje en rute manuelt. Gå til ‘Se ruter’ og klik på ‘Tilføj rute’.
Ja! For at SKAT skal kunne godkende din kørebog, SKAL du starte/grøn og stoppe/rød hver gang, du kører en ny tur. SKAT’s regler godkender IKKE, at man starter logning om morgenen og stopper igen til aften.
Ja. Hvis du mister dataforbindelsen under kørsel, gemmes logget GPS-data på telefonen, indtil du igen har dataforbindelse. Herefter uploades de automatisk til din brugerprofil på onlineportalen.
Ja, det kan man godt. Det kræver, at data-roaming er tilsluttet. (Husk det kan blive bekosteligt). Du kan alternativt vælge at køre uden data-roaming. Så skal du bare sørge for at afslutte din dag evt. på hotellets WIFI.
Er du i tvivl om logning i udlandet, er du meget velkommen til at ringe til os.
Sluk og genstart telefonen. Hvis dette ikke hjælper, skal du slette appen og genstarte telefonen. Installér derefter appen på ny og indtast bruger-ID og password.
Har du glemt dit password, kan du rekvirere et nyt på login-siden eller her: http://mobi.carlog.dk/auth/forget/